Trelleborgare anmäler Postnord
”Postnord har inte fullföljt sitt avtal och de har slösat min tid.”
Så skriver en trelleborgare som blivit trött på att vänta på paket som inte kommer och anmäler nu Postnord till ARN.
Vid två olika tillfällen uppger trelleborgaren att han bokat hemleverans av ett paket, men att Postnord aldrig har kommit med en leverans.
Vid det första tillfället väntade mannen hemma i två timmar. Ingen leverans kom och han fick åka och hämta sin vara på ett postkontor.
Den andra gången en leverans inte kom var några dagar senare och då väntade mannen hemma under hela dagen, från klockan 8 till 17. Han fick under sista timmen ett sms om att varan kunde hämtas på ett postkontor.
När mannen har klagat har Postnord svarat honom med att han får vända sig till företaget han beställt varorna av, men mannen menar att det på hans faktura står specificerat att han köpt frakten av Postnord.
Därför vänder han sig nu till ARN. Mannen vill ha 500 kronor i ersättning för avtalsbrott och för att han själv har fått köra och hämtat paketen.
ARN kommer nu ta ställning i ärendet.