Annons
Nyheter

Resenär ersätts för mat men inte för tid

Nyheter • Publicerad 13 augusti 2011

En Vellingebo vars plan ställdes in i november yrkade på att han och hans medresenär skulle få drygt 15 000 kronor i kompensation. Nu rekommenderar Allmänna reklamationsnämnden Lufthansa att betala 1 500 kronor till de båda resenärerna.

När resesällskapet blev cirka ett dygn försenade till Johannesburg ansåg de att de var berättigade till ekonomisk kompensation. Men den förordning som de hänvisar till gäller inte enligt Allmänna reklamationsnämnden, eftersom den inställda flygningen berodde på extraordinära omständigheter. Däremot anser nämnden att resenärerna har rätt till ersättning från Lufthansa för nödvändiga inköp och telefonkostnader under förseningen – rimligen 1 500 kronor.

INTERNAL INTERNAL
Så här jobbar Trelleborgs Allehanda med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons