GDPR Illustration

Ta del av våra användarvillkor

Med dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation) har vi uppdaterat våra användarvillkor så att det framgår vilka uppgifter vi samlar in från dig – och vad vi använder dem till. När du besöker våra webbplatser och appar samlar vi in uppgifter från dig för att förbättra din användarupplevelse. Det inkluderar även vilka annonser vi visar för dig.

TV: Se Håkan Lerstorps (SD) uttalande om kvinnomisshandel

Under kommunfullmäktige gick Håkan Lerstorp (SD) upp i talarstolen för att dela med sig av vad han själv kallade ”en viktig tanke”. Uttalandet fick snabbt stor spridning och plockades upp av så väl nationell media som rikspolitiker. SD:s gruppledare i Trelleborg, Mathias Andersson, begärde också ordet och tog å sitt partis vägnar avstånd från Lerstorps uttalande.
Trelleborg • Publicerad 21 juni 2022 • Uppdaterad 21 juni 2022
Julia EricssonSkicka e-post
Så här jobbar Trelleborgs Allehanda med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.