Annons

Trelleborgsföretag vann tävling på Malmömässan

Inredningsföretaget Blue House tävlade i helgen med fyra andra butiker om bästa inspirationsrummet på Skånemässan. Publikens röst föll på dem.
Trelleborg • Publicerad 30 september 2007
Vinnande inspirationsrum.
Vinnande inspirationsrum.Foto: 

Butiksägaren Maria Karmebäck är väldigt glad över uppmärksamheten. 

Hur gick det?

Annons

- Fantastiskt bra! Vi är så stolta att vi som trelleborgsföretag gick och vann!

Varför vann just ni?

- Vi fick överlägset flest röster av mässbesökarna. De gillade vår monter med ett 70 kilo tungt glasbord som vi belyst underifrån och dukat med svart. Så hade vi cirklar av gräs och ljus i spiraler på väggarna också.

Vad betyder det för er?

- Nu har vi satt Blue House på kartan. Vi vill ha kunder utifrån också, inte bara trelleborgare. På mässan har vi knutit otroligt många kontakter.

Var hämtar du din egen inspiration?

- På mässor och inte minst från naturen. jag gillar det äkta, vatten ,sten, raka linjer och inte så mycket krusiduller.

Hur ser planerna ut framöver?

- Vi ska börja satsa lite på homestaging tillsammans med mäklare. Men först är det julruschen och där är vi stora. Julskyltningen smygs igång redan i mitten av oktober och det blir mycket svart och röd-vitt.

Louise Voll Ercolino

SAXO
Så här jobbar Trelleborgs Allehanda med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons