Annons

Trasig vagn slutade i tvist

Tre gånger gick kunden tillbaka med en trasig barnvagn utan att något hjälpte. Nu ger Allmänna reklamationsnämnden kunden rätt.
Trelleborg • Publicerad 28 januari 2007

En kund till butiken Jumbo babycenter i Trelleborg fick stora problem efter ett barnvagnsköp. I februari 2006 köpte hon vagnen. När hon använde den för första gången i juni upptäckte hon att den var sned och drog kraftigt åt höger. Hon lämnade in den i affären för att få felet åtgärdat. Men när hon fick tillbaka den var bakhjulet snett och vagnen drog i stället åt vänster. Väl tillbaka i butiken fick hon först höra att vagnen skulle vara på det sättet.

Till slut fick hon dock en ny vagn som ersättning för den gamla. Men även denna var det fel på, den drog också åt höger.

Annons

När kunden vill häva köpet fick hon inte det. Hon vände sig då till Allmänna reklamationsnämnden som ger henne rätt. Nämnden rekommenderar Jumbos babycenter att betala tillbaka pengarna för vagnen.

– Vår ambition är att sälja varor med kvalitet och få nöjda kunder. Uppenbarligen fick vi inte kunden nöjd i detta fall. Det beklagar vi och tar till oss, säger ägare Kent-Åke Flisborn och hävdar samtidigt att kunden fått pengarna åter.

Sofia Bergström

SAXO
Så här jobbar Trelleborgs Allehanda med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons