Ny utmärkelse till företag som ger bäst service
Sedan Lotta Wahlqvist för två år sedan fick tjänsten som cityledare för Trelleborg Citysamverkan har antalet medlemmar ökat från knappt 90 till närmare 130.
– Det ökar hela tiden, säger Lotta Wahlqvist som menar att utmärkelserna som delas ut efter att allmänheten får rösta på Citysamverkans medlemmar bidrar till att skapa uppmärksamhet åt nätverket.
– Det är ett sätt att marknadsföra oss, konstaterar hon.
Den nya kategorin, Årets serviceföretag, ska vara ”en symbol för betydelsen av bra service och ett vänligt bemötande”. Listan över kandidater innehåller nära 60 företag inom vitt skilda branscher. Alltifrån tandläkare och frisörer till tidningsföretag, fastighetsägare och banker finns bland dem man kan rösta på.
Exakt när Årets serviceföretag kommer att koras är inte spikat ännu. Förra året utsågs Årets smakföretag på skyltsöndagen och även den ”tävlingen” kommer snart att dra igång.
– Det kan bli så att Årets serviceföretag och Årets smakföretag koras samtidigt, säger Lotta Wahlqvist.
Omröstningen på Årets serviceföretag kommer att pågå fram till den 15 oktober. Listan över kandidater finns bland annat på Citysamverkans facebooksida.
– Efter den 15 oktober utses tre finalister och den av dem som fått flest röster utses till Årets serviceföretag, säger Lotta Wahlqvist.
Årets serviceföretag
Utmärkelsen ska delas ut årligen till en medlem i Trelleborg Citysamverkan som ”på ett särskilt förtjänstfullt sätt visar hög servicegrad, ett vänligt bemötande och lokalt engagemang”.
Röster kan skickas in via mejl till aretsserviceforetag2019@gmail.com eller på talonger som finns i Trelleborgs Allehanda.