Annons

Ny broschyr frukten av samarbete

Nu finns det första konkreta beviset på turistsamarbetet Destination Söderslätt. I den nytryckta 16-sidiga broschyren "Destination Söderslätt - upplevelser på den skånska slätten" marknadsförs de fyra kommunerna Skurup, Svedala, Vellinge och Trelleborg.
Trelleborg • Publicerad 23 maj 2003

Broschyren är indelad i sex teman: hav, kultur, litterära Söderslätt, mat, natur och sport. I broschyren föreslås turisterna lockas av bland annat ridsport längs vita stränder, jakt av både älg, fasan och hjort, vrakdykning i Östersjön, mat som gås, spettkaka och ålasoppa, fiske i havet och mycket mer. - Vi är mycket nöjda med broschyren. Den är lockande med vackra bilder och korta texter, säger Monika Strömblad, turistchef i Trelleborg. Broschyren kommer även att tryckas på tyska och engelska och går ut till turistbyråer runt om i Skåne, olika besöksmål och färjorna. - Det är kul att vi tar upp alla författare som har verkat på Söderslätt. Det känns lite ovanligt för att vara turistmaterial, säger Monika Strömblad. De fyra kommunerna satsar under nästa år lika mycket pengar som de gjort det här året - 50 000 kronor per kommun. Förutom broschyren ligger en webbsida i startgroparna.

Mattias Pehrsson mattias.pehrsson@allehandasyd.se
Så här jobbar Trelleborgs Allehanda med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons