Kontakt med världen igen
I tisdags berättade Allehanda om hur Telia meddelade Thomas Westman att det skulle ta två veckor att laga hans telefonlinje. Efter Allehandas artikel gick det betydligt snabbare än så och nu är telefonen i bruk igen.
Trelleborg • Publicerad 3 augusti 2005
Det var på förmiddagen i måndags som Thomas Westman upptäcke att hans fasta telefonuppkoppling inte fungerade. När han försökte ringa ut hördes bara ett brus. Han ringde Telias kundtjänst som berättade att det skulle ta två veckor att laga linjen.
Men efter tisdagens artikel i Allehanda gick det snabbt. I tisdags eftermiddag kom Telias servicepersonal och fixade problemet. Thomas Westman känner sig lättad.
– Det är behagligt att ha kontakt med omvärlden igen, säger han.
Thomas Westman har haft problem med telefonen ett par gånger tidigare. Vid ett tillfälle var den felkopplad i ett plintskåp så att hans nummer gick till en annan person. Men då ryckte Telia in relativt snabbt. Paul Torstensson
0410-54531
paul.torstensson@allehandasyd.se
SAXO
Så här jobbar Trelleborgs Allehanda med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.