Annons

Fler sökte Konsumentrådgivaren

Förra året ökade efterfrågan hos Trelleborgs konsumentrådgivning till drygt 1 600 ärenden, 300 fler än 2001.
Trelleborg • Publicerad 9 januari 2003

De flesta hörde av sig för reklamationer, för att klaga på reklam och avtal eller för råd i förköpsärenden. 82 företagare ville också ha rådgivning i hur man tolkar konsumentlagar och hur man utformar annonser eller garantier. Konsument Trelleborg har även hjälpt till med att skicka in 55 klagomål till Allmänna reklamationsnämnden.

Mattias Pehrsson mattias.pehrsson@allehandasyd.se
Så här jobbar Trelleborgs Allehanda med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons