Chef tog priset för trevligaste bemötandet
TRELLEBORG. De som arbetar på lasarettet kan fritt nominera anställda till bemötandepriset. En kommitté vaskar sedan fram elva kandidater och utser en vinnare. Priset delas ut på lasarettets årliga kvalitetsdag.
– Alla elva hade varit värdiga vinnare. De gör ett jättejobb för att vara tillmötesgående och trevliga, säger Kristina Degerman, biträdande verksamhetschef för verksamheten medicin.
Hon säger sig inte ha arbetat på något särskilt för att ge ett trevligt bemötande. Istället kommer det naturligt med jobbet, menar Kristina Degerman.
– Jag träffar folk hela tiden, då är det jätteviktigt att ge ett bra bemötande. Den lilla tid det tar, även om man har bråttom har man igen många gånger om, säger hon.
När blev du själv trevligt bemött senast?
– Det var faktiskt idag. Jag höll i vaccinationer och stod i centrum för alltihop. Allt gick bra och alla var trevliga.
På kvalitetsdagen får också de anställda presentera olika projekt som ska höja kvaliteten på sjukhusets olika verksamheter. Vinnaren presenteras den 8 december.