Annons
Nyheter

TV: Rekordmängd öl och gigantiska produktioner

Aldrig har det sålts så mycket öl på Sweden rock festival. Och aldrig förr har produktionerna varit så stora. Festivalledningen summerade årets festival.
Nyheter • Publicerad 8 juni 2013
Martin Forssman, vice vd, och Mats Natvig, vd, håller presskonferens på lördagseftermiddagen.
Martin Forssman, vice vd, och Mats Natvig, vd, håller presskonferens på lördagseftermiddagen.Foto: Johanna Wallin

Hettan må ha bidragit till den stora konsumtionen av alkoholhaltig dryck på årets Sweden rock festival. Festivalbesökarna drack så mycket av humledrycken att ledningen fick se till att skaffa mer, natten mellan fredag och lördag.

– Vi hade öl i alla barer när vi stängde klockan tre i natt men vi fick en ny leverans och den kom i natt och den har lastats om. Det var viktigt, inte minst ur en säkerhetsaspekt, jag tror inte att festivalbesökarna hade blivit så glada om ölen varit slut, sa festivalens vd Mats Natvig på lördagseftermiddagen när ledningen höll en presskonferens.

Annons

– Vi har aldrig sålt så mycket öl, det blir så när det är utsålt och så här fint väder, säger Martin Forssman.

Ett annat rekord på årets festival var de stora produktionerna. Kiss, Europe och Rush krävde extra resurser, både vad gäller personal och elektricitet.

– Det var ett av de stora orosmomenten innan festivalen, om elen inte räcker till ger det extremt tråkiga konsekvenser.

Se ett klipp från presskonferensen här:

Maria Sällberg
Så här jobbar Trelleborgs Allehanda med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons