Annons
Nyheter

Internetannonsering slår rekord

Nyheter • Publicerad 23 december 2005

Internet blir den stora vinnaren på den svenska annonsmarknaden under 2006. Bland landets största annonsköpare räknar 65 procent med att öka sina reklaminvesteringar mest på internet.

Det visar en undersökning som branschorganisationen Sveriges Annonsörer låtit göra bland sina medlemmar.

Annons

Av dem räknar 38 procent med att öka sina investeringar under nästa år, 45 procent räknar med att ligga på en oförändrad nivå jämfört med 2005.

Kvällspress och oadresserad direktreklam förutspås bli förlorare på annonsmarknaden under det kommande året.

Den väntade uppgången för internetannonsering följer marknadsutvecklingen.

Annonsörerna satsar mer på internetreklam då den svenske konsumenten spenderar allt mer tid på internet, säger vd i Sveriges Annonsörer Anders Ericson i ett pressmeddelande. (TT)

SAXO
Så här jobbar Trelleborgs Allehanda med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons