Annons
Nyheter

Färdtjänsten fungerar bättre

I fredags möttes Skånetrafikens vd Gösta Ahlberg, Region Skånes nämnd för kollektivtrafik och representanter för de flesta skånska kommuner i Lund. En viktig fråga var färdtjänsten som lett till skarpa protester från en rad kommuner det senaste halvåret.
Nyheter • Publicerad 17 mars 2003

Men enligt Skånetrafikens senaste kvalitetsmätning ser färdtjänsten ut att fungera bättre. - Vi har ett krav på att 90 procent av resenärerna ska komma fram i telefonväxeln inom en minut. Det har beställningscentralen uppfyllt alla dagar i mars utom en, säger Gösta Ahlberg. Fortfarande behöver antalet förseningar minska. Av de 4000 beställningar som görs varje dag är idag mellan två och tre procent mer än 15 minuter försenade. - De måste ned till en procent. Text: Ingela Rutberg

Robert Jönson robert.jonson@allehandasyd.se
Så här jobbar Trelleborgs Allehanda med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons