"Skånetrafiken misshandlar passagerare"
Chauffören går bak till mig och jag tar ner min fot. Han avger en hård spark mot mitt ben som träffar. Han skäller ut mig högt och tydligt inför hela bussen och går sedan svärande tillbaka till sin ratt. När vi anländer till Ystads Pågatågstation 15 minuter senare går jag fram och frågar honom vad han sysslar med. Han svarar klart och tydligt att: "Du ska va jävligt glad att du inte fick en spark i aschlet istället, ungjävel". Jag frågar honom om han brukar sparka på sina passagerare, varpå jag snabbt får slängt tillbaka "Håll käften". Jag berättar för honom att jag tänker ringa och prata med Skånetrafiken om detta, varpå han bara svarar: "Gör du det." När jag sedan skall stiga av bussen stänger han dörren innan jag har hunnit komma ut, och jag får bokstavligen klämma mig ut för att inte fastna. Han kör iväg med ett vrål och jag står kvar och är måttligt förbannad. En chef för Skånetrafiken lovar att framföra mina klagomål gentemot busschauffören. Men det minsta man kan begära är en ursäkt från Skånetrafiken! Johan D Bruun Skånetrafiken svarar: Vi kommer att ta kontakt med bussföretaget för att reda ut vad som hänt. Om det insändarskribenten skriver är sant är det en allvarlig händelse av ett slag som definitivt inte ska förekomma i vår trafik och vi beklagar det. Något sådant ska ingen av våra kunder behöva uppleva. Vänliga hälsningar Helene Holmqvist Informatör