Värme ingår inte i priset
Att åka med buss 165 kl 05:35 vardagar från Trelleborg till Lund innebär 77 minuters kyla. Värme ingår inte i priset. Detta har pågått i lite mer än två veckor. Tisdagen den 12 oktober var temperaturen nere på +2 grader. Har försökt få tag i ansvarig på Veolia - lämnat meddelande på hans telefonsvarare men han har inte ringt tillbaka.
Förra vintern skrev jag en insändare och blev då lovad bättring och nya bussar som var försenade. De polska bussarna är fortfarande inte levererade - hur kan detta komma sig i en lågkonjunktur Om leveranserna är försenade i över ett år - då borde Skånetrafiken avbryta köpet och ta andra bussar som kan levereras i tid. Vi passagerare fryser! Tacksam för kompensation på minst en månads skånekort!
Svar direkt: Vi ber om ursäkt för att bussarna inte varit varma på morgonturen. Vi har tagit upp det bussentreprenören igen, och de har satt igång att följa upp så att bussarna ska vara bättre värmda på morgonen. Det är en självklarhet att man inte ska sitta och frysa i bussen, så det måste bli bättre.
De nya bussarna för linje 165 kommer i mitten på november detta år, så det är snart dags. Då blir det bättre komfort och tystare resa.
Stefan Grönberg, Trafikutvecklare Skånetrafiken