Annons
Insändare

Varför denna särbehandling?

Man kan undra hur man tänker när det gäller 94 klagomål från allmänheten och att beslutet att trots detta inte säga upp avtalet med Palmstadens taxi. Är inte gränsen nådd nu?
Insändare • Publicerad 14 april 2010

Anders Nordgren, kvalitetsansvarig på Palmstadens taxi menar att klagomålen är upplevelsebaserade.

Ja, naturligtvis är de det. Vad annars? Det är en upplevelse att bli illa behandlad. Vad annars? Det är denna upplevelse som får en att reagera.

Annons

Det gäller allt i vårt samhälle och inte bara dessa klagomål.

Jag undrar om någon som arbetar inom Trelleborgs kommun hade haft samma överseende med klagomål om denna person hade fått vara kvar på sin arbetsplats eller fått gå, men inte Palmstadens taxi. Varför denna särbehandling?

Det beslut ni fattade skulle bli både billigare och bra men man kan diskutera om det blivit billigare – snarare dyrare och problemfyllt. Ordspårket säger: Man vet vad man har men inte vad man får. Kanske något för våra politiker att tänka på.

Nilla Andersson
Pia Fredriksson, Anderslöv
Så här jobbar Trelleborgs Allehanda med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons