Svårt att få kontakt med vårdcentral
Kontaktförsök till Centrumkliniken. Ringde upp satt i kö över en timme sen bröt telefonen för batteriet tog slut. Ringde igen en timme till i kö innan de svarade. Hänvisades till nästa dag klockan 08:00 då jag ringde två sekunder innan kl. 08:00 och nio i kö. Väntade i 35 minuter och kom ner till nummer två då bröts jag bort. På det igen och denna gång bad man om uppringning. Dröjde en timme sen ringde de upp.
Tycker region Skåne att detta är ok med denna svårighet att få kontakt med en vårdcentral. Drygt tre timmar för att få kontakt. Om man ringer från sitt arbete tror ni min arbetsgivare tycker det är ok att lägga tre timmar för att få kontakt i stället för att vara produktiv?
Region Skåne borde verkligen se över sina rutiner och resurser – riktigt dåligt. Märk väl inget ont om personalen de gör vad de kan men det finns inte resurser.
Svar direkt: Vi beklagar de väntetider/problem som detta orsakat Dig som patient. Vi är medvetna om problemet med telefonisystemet de aktuella dagarna, och händelsen är rapporterad och en åtgärdsplan är upprättad.
Tillgänglighet är ett av våra främsta mål. Vi kommer därför under hösten att införa en öppentriagemottagning till sköterska/läkare.
Till denna mottagning kan man komma direkt med akuta åkommor så som infektionssjukdomar. Man behöver således inte boka tid via telefon.
Välkommen att läsa mer om den nya mottagningen på vår hemsida , alternativt välkommen in till oss när Du har vägarna förbi, så berättar vi mer.
Anna Krämer,
Verksamhetschef
Björn Hassgård,
Enhetschef
Centrumkliniken Trelleborg