Annons
Insändare

Sakfel borde rättas till

Kommentar till Jan Isaksson (den 27 november).
Insändare • Publicerad 5 december 2013

Bäste styrelseordförande Isaksson, må den oskyldige kasta den första stenen.

Inte en enda gång har styrelseordföranden, vice diton, någon styrelsemedlem eller hamnens VD, besvarat, dementerat, korrigerat eller överhuvudtaget gjort någonting angående de felaktiga påståendena som ideligen upprepats om hamnen.

Annons

Man har till exempel ett flertal gånger kunnat läsa, eller som det uttrycks, som alla känner till, att nu pumpas allt svartvatten från alla färjor via kommunens ledningar till det kommunala reningsverket. Vid kontroll med Trelleborgs reningsverk är det endast hälften av svartvattnet, som via kommunens ledningar kommer till reningsverket.

Man har ett flertal gånger fått läsa, eller som alla känner till, att Stena Line tecknat avtal om konvertering av alla färjor till metanoldrift. Vid kontroll med Stena Line har man inte tecknat något avtal för konvertering av alla färjor. Hjälpmotorerna på en färja, Stena Scanrail, körs på prov på metanol. Planerat är, att Stena Germanica skall byggas till komplett metanoldrift, som ett fullskaligt prov. Gällande de 23 andra färjorna finns inga beslut tagna.

Det borde tillhöra företagsledningens skyldighet att rätta till så grova sakfel i diskussionerna kring ens egen verksamhet. Så har inte gjorts. Då blir den självklara slutsatsen att ni står bakom all felaktig information om verksamheten i och kring hamnen.

Igen, må den oskylde kasta den första stenen.

Nilla Olsson
Tom Nyström
Så här jobbar Trelleborgs Allehanda med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons