Annons
Insändare

Glöm inte den mänskliga aspekten

Kommentarer till artikel i TA (den 12 september) om förändringar inom äldrevården.
Publicerad 21 september 2019
Detta är en insändare i Trelleborgs Allehanda. Åsikter som uttrycks är skribentens egna.
Att bli kund inom hemtjänsten kan gå fort, konstaterar skribenten.
Att bli kund inom hemtjänsten kan gå fort, konstaterar skribenten.Foto: Johanna Norin/TT

Förutsätter att uttalandena som gjorts av socialnämndens ordförande är riktigt återgivna.

Man undrar vilken erfarenhet ordföranden har av äldrevården? Att han kan räkna företagsekonomiskt framgår men äldrevården (förfärlig benämning) är ju inte något företag som skall gå med vinst.

Annons

Förutom de anställda finns de äldre. Varav många inte är eller känner sig särskilt gamla men har, på grund av. olika omständigheter, blivit kunder i hemvården.

Nämndsordföranden säger sig vilja laborera mer med personalen över flera enheter. Företagsekonomiskt kanske rätt men absolut inte om man lägger in en mänsklig aspekt.

Kanske måste man ha egen erfarenhet för att tänka som jag.

Vill påpeka att det kan gå rysligt fort att bli kund. Det är absolut inget man behöver ansöka om. Det fordras inga referenser eller något CV. Plötsligt ingår man i kundregister. Detta kan även drabba en nämndsordförande.

Det underlättar att se på kundsituationen med humor.

Kund i hemtjänsten Trelleborg

Annons
Annons
Annons
Annons