Får det gå till så här?
”Så bra då är du redan kund hos oss.”
Jag skulle få välja om jag ville ha en dator eller surfplatta men först måste jag legitimera mig. När han fått bekräftat att jag var jag hade jag tur att jag var själv i hushållet annars skulle det kosta 900 kronor i månaden nu skulle det bara kosta 450…
Jag talade om för honom att jag inte var intresserad och frågade om han kunde legitimera sig. Det ville han inte, men han skrev upp sitt personnummer på en papperslapp. Otur som han hade var näst sista siffran jämn så jag frågade om han var en kvinna. Det hela blev ganska tufft och jag gick därifrån och ringde 3 när jag kom hem. De skulle ta tag i det internt. Dum som jag var skulle jag bara tagit surfplattan direkt när han sa att den var gratis jag hade ju en kompis med mig som vittne.
Försäljaren ljög ju för att få tag i mitt personnummer. Får det verkligen gå till så?
Svar direkt: På 3 har vi extremt tydliga regler och etiska riktlinjer som alla våra egna säljare ska följa – i mötet med en potentiell kund är transparens och tydlighet extremt viktigt. I det här fallet handlar det inte om en säljare från 3 utan en person som är anställd hos en återförsäljare. Det skribenten beskriver visar på att säljaren har brutit mot flera av de regler och etiska riktlinjer vi även kräver att våra återförsäljare ska följa. Det ser vi mycket allvarligt på och så ska det absolut inte få gå till - och det kommer vi att vara mycket tydliga med gentemot säljbolaget.
Kamran Alemdar
Pr- och informationschef, 3 Sverige
Fotnot: Insändarredaktionen har gett Mobilarena, som är återförsäljaren som stått på Valen för 3:s räkning, möjlighet att svara, men de har inte återkommit.
Insändarredaktionen har gett Mobilarena, som är återförsäljaren som stått på Valen för 3:s räkning, möjlighet att svara, men de har inte återkommit.