Den sista biten som ska falla på plats
Men vad jag inte visste var att kyrkogårdsnämnden hade "lagt ritningen i fel hög"! Hade jag själv inte hört av mig till Stentorget där stenar beställs hade jag kunnat sitt där och vänta! Nu får jag vänta i två månader till!
Värst är nog ändå personalen på Fonus som påstod att det ej gick att få fram några uppgifter om stenen och att Stentorget ej gick att nå. När jag själv utan problem nådde dem direkt och fick alla uppgifter!
Gravstenen känns som att det är den sista biten som saknas för vår lilla bebis. Det är sista biten som ska falla på plats!
Svar direkt: Vi har kontakt med vår kund och gör vad vi kan för att lösa den uppkomna situationen på bästa sätt. Vi har tyvärr gjort fel och är oerhört ledsna för att hon i det här enskilda ärendet inte fått den hjälp och de besked som hon borde ha fått och det är något som vi verkligen ber henne om ursäkt för.
Peter Göransson
Marknadschef Fonus
Svar direkt: Detta är ett ärende jag inte känner igen, jag ber gravrättsinnehavaren komma in till kyrkogårdsexpeditionen i nästa vecka då personalen åter är fulltalig efter semestern. Kyrkogårdsnämnden som är den styrande enheten har dock inget att göra med den praktiska hanteringen av gravstenarna, har något misstag skett ligger det i så fall på kyrkogårdsförvaltningen, leverantören eller postgången.
Pål Reijer
kyrkogårdschef