Annons
Insändare

Dags att agera – bryt avtalet med Palstaden

Jag arbetar inom vården, som personlig assistent. I mitt arbete åker jag ofta färdtjänst, följer med brukaren till olika aktiviteter.
Insändare • Publicerad 8 mars 2010

Nu har vi ställt in de flesta aktiviteter på grund av Palmstadens taxi. Sist vi skulle åka hem från Maxi fick vi vänta en timme och 25 minuter på färdtjänst. När vi ringde till växeln efter cirka en kvart, fick vi till svar att "den är på väg", efter 30 minuter ringde vi igen fick då till svar "oj, har den inte kommit ännu, vad konstigt" När färdtjänst kom skulle de hämta en annan kvinna, taxikillen viste inte att vi satt och väntade. Men vi fick åka med. Chaufförerna är snälla och trevliga. Inget ont mot dem. Chefen på Palmstadens taxis ursäkt var, "vi håller på att byta lokaler". Vad har det med saken att göra? Dåligt skött! Jag tycker att kommunen ska agera kraftfullt mot taxi, bryt avtalet! Låt Trelleborgs taxi ta över igen, så vi vågar åka iväg på våra aktiviteter och vara säkra på att vi kommer hem igen.

Nilla Andersson
Två som inte åker mer
Så här jobbar Trelleborgs Allehanda med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons