Annons
Insändare

"Är det så här tjänsten ska fungera?"

Den 30 juli skulle dottern åka till Trelleborg från Klagstorp.
Insändare • Publicerad 8 augusti 2011

Ringde och bokade er taxi 11.40 två timmar innan avfärd 13.40 och så långt var det inga problem. Hon stod och väntade vid kyrkan i Klagstorp som det hade blivit bestämt. Efter 30 minuters väntan ringer hon och undrar var taxin blir av. Hon får svaret att eftersom hon är enda resenär är turen inställd. Är det så här tjänsten ska fungera? Då kunde man höra av sig till kunden. Mycket dåligt!

Svar direkt: Skånetrafiken beklagar om vi på något sätt brustit i hanteringen vid din resa den 30 juli från Klagstorp. Vid kontroll i våra bokningssystem kan våra beställningscentraler inte hitta den aktuella beställningen vare sig som bokad eller avbokad. Min uppmaning är att du kontaktar beställningscentralens kundtjänst så att man kan utreda händelsen och se vad som hänt. Kundtjänsten nås på telefon 0771-77 44 33 eller via brev till Skånetrafiken, Kundtjänst, Kvarnstensgatan 8, 252 27 Helsingborg.

Annons

Lars Hellström

Skånetrafiken, Kundservice

Samordnare Skånes beställningscentraler

Tf Enhetshef beställningscentral nordväst

Nilla Andersson
Resenär
Så här jobbar Trelleborgs Allehanda med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons