Annons
Nyheter

Vad går det nya projektet ut på?

Nyheter • Publicerad 13 mars 2010

– Yourlife är ett helhetstänk med en sajt, ett magasin och möten mellan människor. Det ska ge ett större djup och beröra frågor som gäller hela livet, som exempelvis karriären, böcker och resor.

Vilken är målgruppen?

Annons

– Kvinnor som är ungefär mellan 27 och 49 år.

Varför?

– Kvinnor behöver fler förebilder och inspiratörer i jobbet och livet. Om man generaliserar verkar de ha ett större sug efter att mötas än män.

Hur kom du på idén? Tillhör du själv målgruppen?

– Absolut, jag har länge saknat en favorittidning som borrar djupare i olika ämnen. Så det handlar om vad jag är intresserad av och vill läsa. En dag satt jag i en skärgårdsbåt och hade datorn med mig och helt plötsligt hade jag skrivit ner idén till Yourlife.

Finns det utrymme för fler produkter i den här nischen?

– Ja, det går att fylla på med nya idéer som handlar om livet.

Hur ska ni tjäna pengar på det?

– Genom medlemskap, annonsörer, sponsorer och event-seminarier.

Du har hunnit dra igång ganska många projekt de senaste åren, är det själva startprocessen som du tycker är roligast?

Annons

– Det är fantastiskt roligt att visualisera ett projekt och se det växa fram. Men med det här projektet tänker jag mer långsiktigt.

Hur känner du inför Yourlife jämfört med dina tidigare projekt?

– Jag tycker att det är fantastiskt kul att gå in på djupet på ett annat sätt än tidigare. Sedan är det lustfyllt att arbeta med tre olika arenor.

Carina Nunstedt, som tidigare dragit igång tidskrifterna Mama, Family living och Passion for business, och nu lanserar projektet Yourlife.

Kent Axelsson
Henrietta Johansson,
Så här jobbar Trelleborgs Allehanda med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons