Annons
Nyheter

Inget varumärke slår Google

Varumärket Google är världens mest värdefulla. Det är värt 814 miljarder kronor och försvarar förstaplatsen från i fjol, enligt reklamnätverket WPP:s årliga topp 100-rankning. Tvåa är IBM med 614 miljarder.
Nyheter • Publicerad 28 april 2010
Foto: 

STOCKHOLM. Varumärket Google är världens mest värdefulla. Det är värt 814 miljarder kronor och försvarar förstaplatsen från i fjol, enligt reklamnätverket WPP:s årliga topp 100-rankning skriver Dagens Industri. Därefter följer IBM med 614 miljarder, Apple 593 miljarder, Microsoft 543 miljarder och Coca-Cola 486 miljarder. Svenska H & M återfinns på 63:e plats med 86 miljarder, fem placeringar sämre än förra året. Varumärket Ikea är värt nära 41 miljarder och det ger ingen plats på 100-listan.

Ann Gäre
TT
Så här jobbar Trelleborgs Allehanda med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons