Annons
Nyheter

Glöm retro – här ser man in i framtiden

När Katvig inspireras av retromönster från sjuttiotalet spanar Samsøe & Samsøe hellre mot framtiden. Kollektionerna är enbart för vuxna och ledorden är uppklätt, urbant och modernt.
Nyheter • Publicerad 29 maj 2010

KÖPENHAMN. Idag finns fem egna butiker i Sverige och sexton i Danmark. Marknadschefen Josef Lützen berättar att två till är på gång, Samsøe & Samsøe ska öppna både på Väla och Emporia.

– Vi letar efter en bra lokal i Stockholm också, men det går lite trögt. Butiken måste ha ett bra läge.

Annons

Samsøe & Samsøe jobbar hårt på att stärka varumärket och annonserar flitigt i magasin och veckotidningar.

– Vi har en svensk reklambyrå och siktar på att bli ännu större i Sverige. Målet är att få 150 återförsäljare i Sverige och tio egna butiker.

Och era danska mål?

– 250 återförsäljare och sexton egna butiker. Målet är nästan nått.

Vad skiljer svenska och danska kunder?

– Vi säljer lite mer fashion i Sverige till den trendige lite äldre killen. Ytterplaggen går extra bra i Sverige också. i Danmark har vi en yngre kundkrets som hellre köper från vårt basic- sortiment, säger marknadschefen Josef Lützen.

Barnkläder?

– Nej, Vi har haft det uppe på bordet. Men nej, vi bygger hellre ut våra stora kollektioner.

8,5

miljarder danska kronor omsatte den danska konfektionsindustrin 2009.

INTERNAL INTERNAL
Sarah Nylund
Så här jobbar Trelleborgs Allehanda med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons