Annons

Följ fattade beslut!

Läste i TA (den 15 februari), om beslutet rörande kundtjänsten.
Debatt • Publicerad 19 februari 2014

Ja detta är verkligen upprörande hur en tjänsteman kan strunta i fattade beslut av kommunens högsta beslutande organ. Att ändra ett bör till ska är definitivt inte ok. Jag tycker det är snudd på tjänstefel. Hade fullmäktige velat ha ett ska så hade de väl skrivit det i förslaget. Tror Charlotte Rosenlund Sjövall inte att kommunens politiker är kapabla nog att förstå den skillnaden? Det är kanske tid för politikerna att återta makten från tjänstemännen i vår kommun? Fattade beslut är till för att följas. Social kompetens måste gå före i ett sådant här fall. En anställd har ju till och med blivit prisad för trevligaste telefonrösten.

Kundtjänst handlar väl om att leda folk rätt och hjälpa till med att fylla i blanketter etc. Dessutom har ju några erbjudits möjlighet till viss utbildning. Den möjligheten ska väl i så fall erbjudas alla där?

Annons

Tanken är väl inte att de ska ta över socialförvaltningens jobb? Jag undrar nyfiket om alla där har högskoleutbildning? Nu har jag kanske inte all fakta men på det jag sett och hört så blir jag upprörd.

En kommun ska föregå med gott exempel och tänka på att uppträda med värdighet och stil. Vi kristdemokrater tror på att alla är människor är lika mycket värda och ska behandlas med respekt.

Nilla Olsson
Eva Svensson (KD)
Så här jobbar Trelleborgs Allehanda med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons