Annons
Insändare

Ingen är nöjd med Trelleborgshem

Läste att Trelleborgshem har nöjda kunder och relativt lite felanmälningar. Detta beror inte på att hyresgästerna är nöjda, de är uppgivna.
Jag har inte träffat någon som är nöjd med Trelleborgshem.\nDe sänker värmen och uppmanar hyresgästerna att inhandla egna element om man vill ha mer än 20 grader, ja vem vill inte det? Hur mycket sparas in om man sänker värmen 2-3 grader (massor) och vad får vi hyresgäster för det? Jo, en avgift på parkeringen som vi har varit med att betala i 45 år.\nTrelleborgshem menar att vi parkerat gratis i 45 år vem har betalat för parkeringen i 45 år? Är det Trelleborgshems styrelse som betalat ur egen ficka? Eller någon privat aktör som gått in? Eller är det hyresgästerna?\nJag förstår att Trelleborgshem måste få in pengar för att finansiera nybyggen i staden, och till vd:ns lön.\nMen är det meningen att vi som bor i det gamla beståndet skall finansiera detta med bristande underhåll?\nPå vår gård på Fagerängen finns förråd som inte sett en pensel på 15-20 år, gungställningar med plats för fyra gungor men endast en gunga uppsatt, sand i sandlådan vet jag inte när det blev påfyllt. Det växer mossa på husen lite överallt. • Publicerad 20 februari 2018
Detta är en insändare i Trelleborgs Allehanda. Åsikter som uttrycks är skribentens egna.
Hyresgästen är missnöjd med Trelleborgshems underhåll på Fagerängen.
Hyresgästen är missnöjd med Trelleborgshems underhåll på Fagerängen.Foto: Privat

Missnöjd hyresgäst

Svar direkt: Tack för dina synpunkter. Rapporten som jag antar att du syftar på gällde antalet felanmälningar i lägenheter, och den var framtagen av Hyresgästföreningen. Vi är både tacksamma och stolta över att just våra hyresgäster faktiskt har lite färre fel i sina lägenheter än vad man har i andra lägenheter i Skåne. Det tycker vi är ett bra betyg, även om vi såklart alltid strävar efter att bli bättre. Att kunna ge bra service är viktigt för oss, eftersom det är människors hem det handlar om

Annons

När det gäller underhållsfrågan så kan jag berätta att vi under de kommande fem åren kommer att lägga mycket energi och pengar på just Fagerängen. Bland annat ska innergårdarna göras vid med lite hjälp av statligt stöd från Boverket, och i samband med det kommer vi att tvätta av fasader och snygga till i området. Besök oss gärna när vi bjuder in till boendedialog på området, så att vi alla tillsammans får området som vi vill ha det!

Jeanette Ekvall,

marknadschef AB TrelleborgsHem

Annons
Annons
Annons
Annons